neděle 25. července 2010

Tráva zpívá - Doris Lessing

Mary Turnerová se vdá za chudého farmáře v johoafrické Rhodesii a tím pro ni začne tvrdý, obtížný život v pustině, kde se její manžel s černošskými dělníky bezúspěšně snaží něco vypěstovat pod žhnoucím sluncem na polích vyrvaných buši. Jednoho dne však byla Mary nalezena mrtvá na verandě svého domu. Černošský sluha se ani nesnažil utéct a k vraždě se ihned přiznal. Co ho přimělo zabít žemu svého chlebodárce?

Tahle knížka mi dělala společnost na dovolené...Výběr to byl dobrý. Už dlouho se mi nestalo, že bych tak silně prožívala hlavní postavu nějakého filmu či knihy. Musím říct, že Mary jsem chvílema nemohla snést(skoro bych řekla, že jsem pociťovala lehkou nenávist)...Zároveň jsem ji litovala a co hůř...i chápala...
Tahle kniha mě nenechala chladnou. Přinutila mě přemýšlet.....
o Mary, o vztahu černochů s bělochy, o marností, o buši a síle afrického slunce......

Žádné komentáře:

Okomentovat