úterý 8. června 2010

Italská kuchařka

Funguju na systému odměn....když se mi něco podaří tak jdu a něco si koupím (zasloužila jsem si to přeci). Často ani nevím, čím přesně se odměním...ale tentokrát jsem měla zcela jasno....... Přiznávám, že tuto věc jsem moc chěla, takže i kdyby se nezadařilo, stejně bych si jí koupila.
No nic....k věci! S Pajíkem jsme se tak trošku začali zajímat o italskou kuchyni....myslím, že za to jednoduše může parmezán (mimochodem k němu nás přivedla Pajíkova maminka, když nás ním obdarovala), rajčata, bazalka, těstoviny a tak dále....No a tak jsme začali zkoušet a tak malinko pátrat o čem vlastně italská kuchyně je...
No a už mě nebavilo čerpat jen z časopisů a té jedné malé knížečky, co jsem koupila v levných knihách...Chtěla jsem mít pořádnou italskou kuchařku...No italských kuchařek je mraky. Jenže s kvalitou je to trochu horší...
Po nedlouhém pátrání, jsem měla jasno....Marcella Hazan-Klasická italská kuchyně
Tahle kuchařka je sice bez fotek, ale nějak mi to u ní vůbec nevadí...
A přesto, že nějaké mouchy má(chybí rejstřík, překlad chvílema trochu vázne) se mi zdá skvělá a myslím, že v budoucnu bude dostatečně využívaná.



Prvním receptem, co jsem vyzkoušeli byla boloňká omáčka. Jednak tato omáčka je v Čechách velmi populární-teda vlastně boloňské špagety. Vždycky jsem je nesnášela a vůbec všechny ty červené omáčky z protlaku a salámu. V dětství byly mou noční můrou...Opravdu mi děsně nechutnaly a vrchol byl, když špagety byly nalámané (jojo v jídelně to bylo oblíbené).
No jednou už jsme ji vařili podle receptu z časopisu a moc se nezadařilo(taková mastná kejda to byla) a tak jsem ji chtěla dát ještě jednu šanci. A vyplatilo se !!!
Vaření je teda ultra zdlouhavé, ale výsledek stál za to...i když myslím, že příště to bude ještě lepší. Příště zkusím vytvořit i tagliatelle(a kupované to budou jistit).

Myslím, že jí to moc sluší :)

Žádné komentáře:

Okomentovat